Sistema

dansa

Amb els anys he pogut comprovar que a les classes de dansa oriental venen tant dones a la recerca d’un exercici complet i divertit, com altres que es volen especialitzar en aquesta tècnica, però principalment he trobat dones que volen connectar amb la seva essència femenina, sentir-se a gust amb el seu cos i re-descobrir el moviment. Una forma d’aconseguir-ho és a través dels ritmes, el ritme del cos i el ritme de la música. Aquesta és la idea que m’inspira el camí ha seguir en el meu sistema d’ensenyament.

Dedicar algunes hores setmanals a ensenyar una coreografia amb vistes a un sol ball em sembla una idea estèril, incompleta. Per tant prioritzo la creativitat, un procés de creixement personal que s’apren, s’exercita i s’expressa.

A part dels quinze anys d’impartició d’aquesta dansa i un continu reciclatge i aprenentatge també soc docent a l’ensenyança reglada i en aquest camp he realitzat formacions en Pedagogia Apoderada, una mirada holística que utilitzo també a les meves classes.

Tècnica

uterodanza

El cos com a base del moviment s’ha de cuidar per tant la classe comença amb moviments i tècniques per a despertar i encalentir, i finalitza amb estiraments i exercicis de relaxació per assentar el treball realitzat en cos i en esperit.

La cultura com a base de tot aprenentatge. Te molta importància el coneixement dels diferents estils de ball, vestuari i ritmes. La profunditat en l’enteniment del que es balla i la seguretat que dona per als nous coneixements adquirits.

A l’aula, apart del propi cos utilitzem molt el vel ja que aquest accessori ens proporciona força, agilitat, patrons i seguretat per als braços i part superior del cos durant el ball.

Insisteixo en la selecció de la música. Treballem molt amb la oida per tal de reconèixer els ritmes a la música. Reproduim els diferents ritmes amb el cos i amb el moviment a l’espai. També descobrim el ritme amb instruments com els cròtals o la darbuka.

La improvització, el moviment lliure del cos, l’estil propi i la tècnica de la dansa oriental son bases amb les que treballem de continu.

Gran part del temps a l’aula no fem servir el mirall ja que l’experiència m’ha mostrat que sense una imatge reflexada el moviment s’interioritza molt més i s’agilitza el coneixement del cos i del ball. L’altre avantatge és que fora de classe no necessitarem cap mirall per ballar, tindrem la seguretat dins nostre i no a un reflexa.

Esperit

moment de presència

La tranquil·litat del grup és bàsica i aquest és l’esperit i l’aire que es respira a les classes. El contacte, la confiança, el suport i el respecte del grup és fonamental per sentir-nos còmodes i lliures.

Salut i dansa.

sahra@ono.com                         www.facebook.com/sahra.mayurqa                       619 747 639

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s